Продавець БУТИК АЮРВЕДЫ ROSA розвиває свій бізнес на Prom.ua 5 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
333 відгуків
Акції та знижкиПерейти за покупками
БУТИК РОСА - АЮРВЕДА ПРЕМІУМ
+380 (67) 188-01-08
+380 (44) 227-50-56
Кошик

ЛІКУВАННЯ ШКІРНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ МЕТОДАМИ АЮРВЕДИ

ЛІКУВАННЯ ШКІРНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ МЕТОДАМИ АЮРВЕДИ

Доброго ранку всім!

Сьогодні у нас чергова зустріч, чергове заняття, присвячене вивченню Аюрведи. Сьогодні ми поговоримо про хворобах шкіри і про способи балансу шкіри і лікування шкірних захворювань з позиції Аюрведи.

Ця тема, безумовно, важлива в структурі захворюваності людей сучасного світу. Вона відрізняється певним завзятістю і не завжди ефективним лікуванням. І перш, ніж ми розберемо препарати, які використовуються для цього, потрібно згадати кілька важливих анатомічних і фізіологічних моментів, тобто, що собою являє шкіра і якими законами вона керується.

Я нагадаю вам, що з позиції трьох дош – Вати, Пітти і Капхи, ми можемо описати будь-яке явище, будь-який процес, описати будь-який об'єкт у всесвіті. І те, що стосується фізіології людини та його психіки – також з позиції Вати, Пітти і Капхи ми можемо пояснити функціонування будь-якого органу, будь-якої тканини і пояснити таке поняття, як дисбаланс або хвороби.

 

Шкіра є найбільшим органом в людській фізіології, і цей орган керується Питтой. Тобто сама шкіра управляється Питтой або Вогнем. Я нагадаю вам, що вогонь по своїй природі гарячий, гострий, енергійний, і в одному з описів якостей вогню і його функцій, є такий вираз – «Вогонь управляє забарвленням тіла».

Це дуже важлива функція Вогню – Пітти. Забарвлення тіла – це, насамперед зовнішня забарвлення, тобто забарвлення шкіри, її пігментація, родимі плями, вигляд шкіри – це всі функція вогню. Але також Пітта і відповідає за забарвлення крові, жовчі, сечі, рогівки ока, волосся, тобто все, що ми пов'язуємо з забарвленням тіла – пов'язано з Питтой.

Чим більше Пітти у людини, тим він яскравіше забарвлений. І коли ми запитаємо у людей, чому в Африці люди чорні, кожна розумна людина скаже, звичайно, там багато сонця, тому вони чорні.

Сонце – це концентрований вираз Вогню у всесвіті. Тобто це вираз Пітти у всесвіті і, звичайно, Пітта, відповідальна за забарвлення дає цим людям багато вогню.

Якщо ми візьмемо північні народи, вони не так пофарбовані. Може бути там шкіра червона, коли мороз, наприклад. Тим не менш, забарвлення в них не так виражена.

Тому, коли ми бачимо людину з яскраво вираженою забарвленням шкіри, волосся, райдужки, такий в хорошому сенсі яскравий людина, це завжди говорить про домінування Пітта в його конституції.

Часто такі люди бувають рудим, з великою кількістю веснянок, родимок, часто у таких людей, особливо чоловіків, з'являються ранні залисини. Це не ознака того, що людина живе в стресі, як багато кажуть, у нього така важка життя, що він рано посивів, так, рання сивина також ставитися до проявів Пітти. Тобто все, що пов'язано з забарвленням.

І дійсно, такі люди найбільш схильні до захворювань шкіри, оскільки це один із головних органів, який управляється Питтой, і всі дисбаланси шкіри є дисбалансом Пітти, перш за все. Вона може бути, як холодних, так і підвищену.

І в структурі Пітти – ви пам'ятаєте, у кожній доше є 5 субдош або 5 підрозділів. І одна з субдош Пітти, яка називається Бхраджака Пітта – вона розташована в шкірі і безпосередньо виконує ті функції Пітти, які пов'язані з шкірою.

Крім забарвлення шкіри, Пітта також управляє терморегуляцією. Ми бачимо, що люди Пітти, вони більш схильні до потіння і для них це не прояв хвороби. Через пітливість людина виділяє тепло назовні – це захисний механізм, який дозволяє не перегрівати тіло.

Але навіть якщо ви будете говорити зі своїми друзями або знайомими, попадуться вам люди, які скажуть: «я навіть у 30-градусну спеку не уявляю, що таке пітливість». Тобто вони не пітніють. Як правило, це люди домінуючою Вата конституції, у яких яскраво виражена сухість у тілі (сухість протилежну якість - вологість). І тому, хоча ми зараз говорили про Піт, тим не менш, це не означає, що у людей Капха або Вата конституції шкіра не управляється Питтой, теж управляється, просто у них від природи цього закону менше.

Тому треба чітко уявляти собі, як виглядає і яка шкіра у різних конституційних типів. Оскільки захворювання можуть бути, безумовно, у будь-якого конституційного типу, захворювання шкіри.

Вата шкіра, як правило, суха. Це головна ознака шкіри у людей домінуючою Вата конституції. Як правило, вона, сама фізіологія не схильна до пітливості, тому вона суха. Часто вона розтріскується, часто вона стає грубою, як крайній прояв сухості. Вона не так яскраво забарвлена. У людей, домінуючою Вата конституції, на тілі менше родимок, менше пігментних плям, шкіра така моноокрашеная. Такі люди не дуже добре засмагають, вони дуже часто згорають, там буквально 15 хвилин на сонці трохи прогавив людина і згорів. Оскільки Пітта відповідає за пігментацію, в тому числі за пігмент шкіри, у таких людей цей пігмент менш виражений і тому вони не схильні до рівного, бронзовому, красивого загару.

Про Піт шкірі ми вже говорили, це яскраво пофарбована шкіра, з великою кількістю родимок пігментів, як правило, це гаряча на дотик шкіра і вона не завжди суха, оскільки сама Пітта. Пам'ятайте, Пітта – це всього лише закон функціонування світобудови, але цей закон складається з першоелементів і Пітта складається з води і вогню. Тому часто шкіра така схильна до пітливості, такі люди схильні до пітливості і на дотик в них може бути часто не просто тепла або гаряча шкіра, а навіть трошки волога.

І шкіра у Капхи, так як Капха масляниста, Капха складається з води і землі, це два важких першоелемента. Ця шкіра, як правило, з добре вираженою підшкірною клітковиною, тобто у людей є повнота, достатню вираз жиру. Ці люди можуть бути схильні до пітливості, тут трошки інший механізм. Хоча за терморегуляцію і відповідає Пітта, але сам піт є відходом жирової тканини. Тобто піт власне формується з жиру. І тому у худих людей, у яких мало жиру, пітливість знижена, шкіра суха, а у капхи жирова тканина – основна тканина та пітливість теж для них характерна. Але головна відмінність від шкіри Пітти, це те, що у Капхи, звичайно, не так яскраво забарвлена, особливо якщо це Капха в дисбалансі – вона пригнічує Пітту і часто вона може бути бліда, але при цьому жирна, як ми говоримо, з добре вираженою підшкірною клітковиною. Тому часто буває так, такий делікатний приклад, коли ви бачите в місті повного людини, у нього пітливість дуже може бути виражена на одязі, тобто це не те, що може бути істинно спекотно, тому що піт є відходом жирової тканини.

Ось це знання, воно дозволяє правильно лікаря і, звичайно, людям, які вивчають Аюрведу, і самим людям правильно ставитися до своєї шкіри. Тобто правильно вибирати методи підтримання балансу шкіри.

Такий простий приклад, зрозумілий всім, якщо у людини суха шкіра, йому в голову не приходить сипати на неї присипку, як би це настільки природно, що людина ні в кого не питає, він бере крем і маже руки. Він не думає правильно це чи неправильно. Він знає, що емпіричним шляхом він отримає результат, тому що він це робив неодноразово. Тобто, якщо він посипає присипку на шкіру, сухість шкіри збільшиться. Якщо він помаже кремом, він привнесе протилежні якості сухості – шкіра суха – крем маслянистий. Протилежні якості завжди зменшують один одного.

Теж можна навести такий приклад з рівня спонтанно правильного прийнятого рішення, коли мама бачить попрілості у дитини, коли вони сухі – вона маже дитячим кремом, а коли вони вологі бувають – буває таке, тоді вона використовує дитячу присипку і це настільки просто.

Але коли мова йде про якісь більш складних проявах дисбалансів, власне захворювань шкіри, то, звичайно, людина, що не володіє знаннями, він може губитися. Правильно він обрав або неправильно, потрібні йому таблетки або порошок або може масла більше підходять.

Відповідь лежить на поверхні. Знаючи якості Вати, Пітти і Капхи, знаючи, як проявляє і функціонує шкіра у трьох основних конституційних типів, можна зробити правильний висновок, який, звичайно, базується на знанні законів подібності і протилежності.

Маслянистість зменшує сухість, а сухість зменшує маслянистість. Так як ці два закони Вата і Капха холодні, то Пітта забезпечує їх енергією, їх функціонування, власне прояв забезпечує енергією.

Шкіра, як і все наше тіло, має канали циркуляції, вони називаються в Аюрведі – шроти.

Шроти – це вулиці у великому місті. Багато вулиць, за ним їдуть машини, що рухаються люди. І якщо ці вулиці прохідні, то місто живе. Куди привезли хліб, куди приїхала швидка допомога, десь вивозять сміття, як ми говоримо, є рух. Так і в нашому тілі, якщо канали циркуляції прохідні, то все, що рухається в цих каналах, а в цих каналах рухається все, всі тканини (жирова, м'язова, кожна рухається в каналі), їжа в своєму каналі рухається, повітря в каналі, навіть вода, канал якої не має анатомічної проекції в тілі, то є у нас в фізіології, анатомії немає каналу, на який ви б сказали – це водний канал. Але він існує. Це тонкий канал, по якому рухається вода. У нього є свої коріння, свої шляхи руху.

 

Але зараз ми будемо говорити про канали, розташованих у шкірі. Якщо ці канали в шкірі прохідні, немає жодних перешкод на шляху цих каналів, той вогонь, який рухається в цих каналах, забезпечує здоров'я шкіри. Він забезпечує гарне харчування шкіри. Він забезпечує привнесення кисню, виведення відпрацьованого матеріалу, він забезпечує гарний кровотік, терморегуляцію. Тобто, по-простому, коли вогонь у шкірі рухається вільно, шкіра здорова, чиста і, як написано в класичних текстах, ознакою балансу здоров'я шкіри є таке слово, як шкіра блискуча. Коли ви бачите не просто здорову шкіру, вона, як блищить, віддає здоровим блиском.

 

Якщо ці канали не прохідні або звужені або повністю затравмированы, або ж рух у них настільки велике, що немає вільного природного руху (зараз я поясню), тоді цей вогонь вилазить на шкіру. Як це собі уявити.

Якщо ви їсте в місті і бачите там ремонтні дороги або просто там зіткнулися дві машини, то ви бачите, що якийсь час люди стоять, потім починають кожен рухатися, як хоче. Хтось розгортається, їде, хтось їде по тротуару, хто їде по газону т. д. Як хочуть це перешкода пройти. Так точно і в шкірі. Якщо вогонь не вільно циркулює в шкірі, тоді він починає або шукати обхідні шляхи, або вилазити на шкіру, даючи шкірні прояви, або він розвертається і йде протиприродний струм або рух вогню.

І ось ці блоки або перешкоди на шляху руху вогню можуть бути різної причини. Якщо Вата блокує вогонь в шкірі, то це в основному відбувається через сухість каналів, деформацію каналів, звуження каналів.

Є таке слово «спазм», яке відоме всім і якщо людина каже, згадує це слово щодо свого здоров'я, це завжди говорить про Ваті. Тому що спазм дає тільки Вата (спазм судин головного мозку, спазм акомодації є таке, спазмовані біль, спастичний біль у кишечнику, м'язах, судоми спазм – це все Вата). Тут настільки це знання, впорядковане і чітке, що немає такого, щоб спазм давала Пітта, наприклад.

Тобто Вата дає спазм, деформацію каналів за рахунок підвищеної сухості. Теж це дуже легко уявити, коли суха гілочка, то циркуляторные процеси в ній порушуються, якщо вона волога зелена – там все легко циркулируется.

 

Капха також може блокувати канали. Все, що пов'язано зі слизом, набряками, матеріальними шлаками пов'язано з Капхой. Вата теж дає шлаки, але ці шлаки виражені сухістю. І сухість – це не зовсім матеріальний шлак. Тобто, як би ми бачимо шкіра суха, але ми не говоримо, що це шлак, тобто сухість – це шлак вати, але він не зовсім як би матеріальний. А ось Капха, коли вона дає слиз – це вже абсолютно матеріальний шлак. Також Капха дає набряк. Тобто, якщо Капха в каналах підвищується, вона блокує ці канали за рахунок набряку, за рахунок слизу, за рахунок матеріальних шлаків. І точно також вогонь не може вільно циркулювати, він вилазить на шкіру.

Тобто ми бачимо, що основний вплив порушення Пітти йде від Вати і від Капхи. Але сама Пітта може також сама по собі підвищуватися без впливу на неї Вати і Капхи. Як це виглядає.

Коли Пітта підвищується в тілі шляхом привнесення подібних якостей. Наприклад, людина у спекотне літо їсть дуже гостру, солону, кислу їжу і при цьому він ще задумує піти в жарку лазню, тобто він привносить весь час якості вогню, Пітта збільшується у всій фізіології, звичайно ж, але коли вона збільшується в шкірі, можна так сказати, його кількість настільки зростає, що він фізично цей вогонь не може вільно циркулювати. Це як черга в метро, ви б і раді зайти, це не пробка, але тягучка, як ми говоримо, багато людей.

Так і точно Пітта сама по собі підвищуючись, дає велику кількість Пітти в каналах циркуляції і вона не може вільно циркулювати, і тоді ця Пітта частково проявляється на шкірі. Так відбувається з усіма дошамі, не тільки в даному випадку з вогнем в шкірі.

Ну, і звичайно, якщо розглянути, цілісну систему функціонування Пітти, то, як у будь-якого каналу є коріння, звичайно, вдома Пітти – це головні місця розташування Пітти в нашій фізіології, це вся наша травна система, особливо місце перетравлення їжі шлунок, 12-перстная кишка, тонкий кишечник, але це також печінка і підшлункова залоза. Підшлункова залоза вже частково пов'язана і з Капхой.

Печінка в цьому сенсі можна розглядати як завод по виробництву вогню. Якщо цей завод справно працює, то продукція якісна. Ми знаємо, що печінка продукує жовч, частково вона бере участь у синтезі крові і якщо ця печінка функціонує добре, тоді і якість реології крові в даному випадку хороша, то є кров текуча. Коли ці печі остигають в печінці під впливом холодної Вати або холодної Капхи, то ви знаєте, що все, що остигає - згущується. Якщо жир на сковорідці гарячий, він текучий, як вода. Коли він остигає – він згущується. І тоді густа кров, її ще легше зупинити, вже у даному випадку Пітту в шкірі. Тобто навіть мало-травневі якісь блокування вогню густу кров швидше виявляти на шкірі, ніж вона буде текучою.

Але якщо на цьому заводі, я маю на увазі печінки, пожежа печі там палають, то веде до перегрівання печінки, а печінка, ви навіть за назвою бачите, що це гарячий орган від слова пічка. І коли ця пічка перегрівається, кров як би створаживается. Ну, сучасною мовою, мовою сучасної медицини ми говоримо, що білки крові частково денатуруються, тобто структура білка розгортається. Напевно, ви всі бачили, як нагрівається кров і як вона денатурируется, коли її готують, наприклад. І це призводить до згущення крові вже через збільшення Пітти, а не через збільшення Вати і Капхи. Тобто це збільшення самої Пітти, яка також згущує кров і якій також важко рухатися в шкірі. Ось цей ланцюжок: печінка – кров – шкіра, вона як би як єдиний механізм у плані здоров'я шкіри. Тому багато людей, не знаючи ніякої Аюрведи, взагалі, не будучи лікарями, коли вони бачать шкірну проблему, вони кажуть, це щось з печінкою. Тобто вони не можуть пояснити глибоко, але вони бачать якусь взаємозв'язок. Як тільки проблеми з печінкою у людини виникають, шкірні проблеми можуть піднімати голову. Наприклад, це проблеми, пов'язані з неправильним харчуванням.

 

Тому для балансу шкірних проблем, перш за все, потрібно знати конституцію людини. Правда, це не тільки для шкірних проблем, це для будь-якої проблеми. Не знаючи поточну конституції на даний період життя людини, дуже важко бути впевненим у своїх призначеннях, але і тим більше в ефективності лікування цих шкірних захворювань.

Крім того, потрібно знати природу дисбалансу. Я вже про це говорив, наприклад, людина яскрава Пітта, але у нього виражена сухість, не ефективна робота кишечника, невелику вагу, тобто Вата також виражена, ця Вата у цієї людини Пітта конституції може блокувати рух Пітти в шкірі і давати шкірну проблему. Тобто конституція людини може бути Пітти, а дисбаланс або природа хвороби може бути Ватою. Тобто причини і фактори, які порушили цю Пітту, може бути Вата. Ну, я вже багато разів наводив цей приклад, коли вітер дме на огонь, він може його роздмухати, а може його задути. Ось коли холодний вітер задуває гарячий вогонь, і відбувається не ефективний рух Пітти. Тобто крім поточної конституції, ми повинні знати природу дисбалансу, як вона проявляється ця хвороба, ну, і, звичайно, ми повинні знати природу того, що ми можемо рекомендувати при цих дисбалансів.

От не знаючи одного з цих трьох складових і розуміння природи людини і природи хвороби і природи того, що ми збираємося призначити і рекомендувати, звичайно, важко бути впевненим у правильності та ефективності цього лікування.

Знову повертаючись до закону подібності і протилежності, природний висновок, що для кожного конституційного типу, для кожної природи хвороби, потрібно привносити протилежні якості прояви. Якщо це шкірний висип, наприклад, і вона суха, так часто буває, то, звичайно, краще використовувати маслянисті формули, а якщо це шкірний висип мокнуча, знаєте така з лімфою виділяється, то, звичайно, краще використовувати сухі форми.

І в кінцевому результаті знати якості, ті, які привносять баланс або Вати, або для Пітти, або для Капхи.

У будь-якому випадку, якщо Пітту цю порушує Вата, то самі шкірні хвороби, не можна говорити, що хвороби шкіри – це хвороби Вати. У будь-якому випадку вони хвороби Пітти, тому що вони локалізуються в шкірі. І знаючи, що балансує цю Пітту, нам легко зрозуміти, чому це потрібно призначати.

Я вам нагадаю, що один з найважливіших аспектів балансу співвідношення Вати, Пітти і Капхи є і смак їжі і смак трав, тобто того, що ми застосовуємо конкретно для балансу. Так ось Пітту в шкірі збільшує 3 гарячих смаку – кислий, солоний, гострий. І часто люди, у яких є шкірні проблеми, відзначають, як тільки вони щось кисленькое, або пересоленную їжу або трохи більше гострих спецій, вони можуть бачити загострення проблеми. А три залишилися смаки – солодкий, гіркий і терпкий, вони навпаки балансую Пітту.

Але і якщо три смаку збільшують Пітту, це зовсім не означає, що вони однаково збільшують цю Пітту. З трьох смаків кислий, солоний, гострий – кислий смак найбільш сильно збільшує Пітту, потім солоний і потім гострий. Гострий смак найменше збільшує Пітту.

А смаки, які балансують і знижують Пітту – солодкий, гіркий і терпкий – найбільш ефективно балансують Пітту гіркий і терпкий смак, солодкий меншою мірою.

Звідси простий висновок у нашій свідомості те, що гіркий і терпкий смак їжі для балансу Пітти дуже важливий. І відповідно у лікарських формах, які використовуються для лікування шкірних захворювань, гіркі трави стоять на першому місці. Вони можуть бути в різних формах. Може в порошку бути, може в таблетках бути, може бути у відварі, може бути в маслі, може бути у винах. І знаючи природу цих приготувань, також ми повинні поєднувати для різного конституційного типу, для різних проявів ось ці призначення для лікування шкірних захворювань.

Ці препарати можна так грубо розділити для зовнішнього застосування природно і для внутрішнього застосування. Застосування цих препаратів для лікування шкірних захворювань без урахування немедикаментозних методів лікування, безумовно, це неправильно. Якщо людина, наприклад, приймає препарати, які балансую Пітту в шкірі, тобто він привносить добрість в шкіру, але при цьому він їсть їжу, яка збільшує Пітту, звичайно, результат буде не дуже хороший. Тому потрібно використовувати всі підходи для балансу шкіри. Насамперед, це їжа відповідна поточної конституції природи хвороби і, безумовно, як правило, це їжа, яка цю Пітту зменшує. Це як раз той гіркий і терпкий смак, які особливо корисні для Пітти.

І це також не тільки в їжі. Це поведінці людини. Якщо взяти причинні фактори, це ми говоримо про явних зрозумілих усім причинних факторах, але є причинні фактори, які багатьом людям не корисні. Наприклад, денний сон. Здається, але денний сон зменшує Пітту, на цьому заснована традиція сієсти, коли в жарких країнах люди вдень сплять для того, щоб жар у тілі знижувати, але це правомірно лише для спекотного клімату, тобто країна, де постійно жаркий клімат, Туреччина чи Мексика або Іспанія, а в країнах, де виражена сезонність – це можна використовувати тільки в спекотне літо. Денний сон збільшує Капху. І тому, якщо це холодний період і людина, наприклад, Пітта-Капха конституції і прояви Капхи шкірні, то, звичайно, денний сон буде корисним і буде збільшувати ці причини і фактори.

Або, наприклад, несумісна їжа. Ну, ось один з яскравих прикладів, улюблена їжа більшості людей, які нас оточують, це одночасне вживання продуктів з різною вирьей. Вирья – це охолоджувальний чи зігрівальний ефект.

Наприклад, візьмемо помідор. Він кислий і вирья у нього гаряча. Тобто він збільшує Пітту, особливо, коли цей помідор кислий, не визрів. Коли він визріває, у нього з'являється солодкий смак і це знижує ось цей питтагенный ефект помідора. І візьмемо, наприклад, огірок. Огірок холодний. Ви навіть влітку з'їдаєте огірок, ви відчуваєте якусь прохолоду, навіть якщо він на сонце лежить, всеодно, ви відчуваєте прохолоду. Але і такий традиційний салат огірки з помідорами, які у нас вживають з позиції Аюрведи, вважається неправильним поєднанням. Оскільки один продукт зігріває, а охолоджує. І це теж є причиною дисбалансу Пітти. І таких прикладів можна багато навести.

Якщо людина, наприклад, пов'язаний з роботою з людьми, скажімо він в політиці, чи в бізнесі, там, поруч з ним такі ж люди. Політика і бізнес – це люди з домінуючою Пітта конституцією, там інші просто не виживають. Вати там губляться, а Капха там, всеодно, що там відбувається. Тому просто життя в такому суспільстві, в такому ритмі, в такий професійної навантаженні діяльності і спілкування – це сама ця життя збільшує Пітту.

Стрес, як такої, будь-то він адекватна людина випробував стрес в результаті нещасного випадку або у результаті непотрібних спорів – це те, що збільшує і Вату і Пітту. Насамперед, звичайно Вату (вітер), і цей вітер починає роздмухувати вогонь. І тоді у людини обличчя червоніє, гарячі емоції, немає контролю слів, розум біжить, потім він зупиняється і думає, навіщо це все було. Але вже фактор збільшення Пітти. Звичайно, люди можуть сказати, є тисяча людей поруч з нами, які постійно живуть у стресі і у яких чиста шкіра. Так само можуть сказати – можуть. Тому що Пітта виражається не тільки в дисбалансах шкіри, вона виражається в різних проявах, у кого-то якийсь хронічний запальний процес, будь-які питагенные фактори будуть його підтримувати, оскільки саме запалення (навіть в терміні ви чуєте, запалення – це те, що палає), а палати може тільки вогонь, не може вітер палати, не може земля палати. Тому це не обов'язково, щоб Пітта загострилася в шкірі. У кого-то вона загостриться в печінці, у кого-то в жовчному міхурі, у кого в голові, даючи навіть розлади психіки, те, що називається психозом, у кого-то в шкірі, у кого-то в очах, у кого буде підтримувати якийсь запальний процес.

Ну, звичайно, самі зрозумілі причини і фактори, на які ми можемо впливати на рівень свого вибору, це, звичайно, правильний ритм життя, правильна поведінка, правильна їжа, правильні навантаження.

Візьмемо людини Пітта конституції, який займається професійним спортом. Він йде на тренування вранці і ввечері. Як правило, у професійних спортсменів два тренування. Ну, нехай навіть одна. Що таке фізичні навантаження – це рух, перш за все, а руху що роблять з тілом – зігрівають тіло і ми бачимо, людина виходить після тренування труси мокрі, мокра майка, з голови просто ллється все. Ми бачимо, як би терморегуляція сильно виражена, тобто накопичена Пітта покидає тіло через пітливість, але не факт, що вона вся піде. Тому професійні спортсмени, закінчуючи свою діяльність, часто відчувають, насамперед, дисбаланси Вати, так як будь навантаження – це рух, ну і, звичайно, Пітти. Коли потенційні можливості фізіології досягають якогось максимуму, людина зупиняється, і ці накопичені якості вриваються в життя людини, даючи прояв тих чи інших розладів.

Це така теорія, яка, звичайно, важлива вам, як людям, що вивчають Аюрведу, важлива для розуміння цієї частини захворювань людської фізіології і зараз ми ще поговоримо про препаратах.

АЮРВЕДИЧНІ ПРЕПАРАТИ

Перш за все, в кожній групі препаратів, є специфічні препарати, які призначаються для лікування шкірних хвороб. Так чи інакше, в них поєднується певний ряд трав, у яких прабхава (слово «прабхава» позначає специфічне вплив) дуже сильно виражено до дисбалансів шкіри. Хороший приклад – валеріана. Ми розуміємо, що вона заспокоює, і часто люди вживають її для заспокоєння Вати в серце, але це ж не значить, що вона тільки серце заспокоює, вона і розум заспокоює і сон зміцнює, емоції допомагає контролювати, але специфічне її вплив або прабхава – баланс Вати і Пітти, але більше Вати в серце.

Так точно і трави, які призначаються при шкірних захворюваннях – вони не тільки за них призначаються, вони балансують та інші аспекти, Пітти і в інших частинах фізіології. І на санскриті гіркий смак – основний смак трав, який використовується – називається тикта.

І тому, коли ми бачимо в назві препаратів слово тикта – це значить, що тут є гіркі трави.

Наприклад, така кватха – Махатикта кашая.

Маха означає велика розширена формула, тикта гірких трав. Тобто максимальний у цій формулі складу гірких трав у вигляді кватхи, а кватха позначає відвар. Чому я почав з відварів.

Тому що відвари підходять практично всім конституційним типів – і Ватам, і Питтам, і Капха. Зараз я поясню, чому.

Друге слово синонім слова кватхи – кашая. Кватха і кашая – це слова синоніми. Технологічно вони там трошки по-різному варяться, але можна просто перекласти зрозумілою нам мовою – густий відвар. Тому часто там осад. Так от вже у слова кашая є друге значення, і воно позначає терпкий смак.

Тобто всі кватхи і кашаї мають в собі терпкий смак, а терпкий смак заспокоює, насамперед, Пітту і Капху. Тому хоча Ватам також можна призначати кашаї, але особливо це корисно для людей Пітта Капха конституції.

Гуггул тикта кашая призначається для загального балансу Пітти, але і як препарат, що балансує Пітту в шкірі.

Більш тропное рослина шкіри – їх два – це Кушта і Манджишта. Даний препарат Брихатманджиштьяди Кватха. Бріхат, як і Маха позначає розширену божественну формулу. Манджишта – це головний компонент цього відвару. А манджишта, як гірка трава – одна з найбільш тропных, тобто схильних до балансу Пітти в шкірі. І закінчення –ді в санскриті означає буквально – та інші. Тобто манджишта та інші трави у великій розширеної формулою у вигляді відвару.

Ну, а Кушта – це, взагалі, можна так сказати трава № 1 для балансу Пітти в шкірі, практично корисна при всіх шкірних захворюваннях. Навіть на санскриті хвороби шкіри називаються – кушта рогу. Роги позначає хвороби. Відповідно, лікування шкірних хвороб – кушта чикитса. Чикитса позначає терапія або лікування. Ці трави найбільш корисні для балансу всіх трьох дош в шкірі, і в підсумку, вони підтримують правильне співвідношення – у кого-то Вати з Пітою, у кого-то Пітти з Капхой, а у кого-то власне балансує саму Пітту.

Ну, ми бачимо, що не так все просто як хочеться. Якщо людина запор або серцева аритмія, йому набагато простіше допомогти, чим підтримувати здоров'я шкіри. З одного боку, це пов'язано з тим, що шкіра – це найбільший орган, з іншого боку – це специфіка шкірних проявів, які дуже часто рецидивують. Наприклад, якщо призначити дуже великі дози з благим наміром допомогти людині, наприклад, є така рослина Ним, ви знаєте гіркі рослини, воно теж корисно для здоров'я шкіри. І ось людині хтось рекомендує гіркі трави і хоче допомогти йому швидко, ефективно зняти свербіж, зробити красиву шкіру, висипання зменшити і дає великі дози. І, як правило, ця хвороба загострюється і загострення буває таке, що людина втрачає віру в це і в нього виникають всякі думки, начебто було так краще, а тут я почав щось робити. Я завжди призначаю лікування для балансу Пітти у шкірі дуже обережно. Навіть якщо там немає ніяких підстав думати, що вона загостриться, краще перебдіти, тому що для людей – це страшний удар по їх свідомості. Вони хочуть допомогти собі і тут у них негативний результат. А потім пояснити, що це загострення вже не так просто. Добре, якщо людина довіряє лікарю, включають логіку і розуміє, що це не алергія, як багато говорять, а загострення проблеми. Тобто ми її почали розбурхувати, вона не хоче покидати тіло, ці всі канали непрохідні, починає загострюватися і ще більше вилазити на шкіру.

Тому я рекомендую, якщо до вас приходить людина і хоче щось купити для шкіри, ви можете рекомендувати все, що ми будемо сьогодні розглядати, але завжди говорите про те, що ви раніше брали це? – Так, брав.

-Ніяких не було проблем?

- Ні, все добре.

- Будь ласка.

А якщо людина вперше, завжди краще вказати йому, що вперше йому краще попити один раз мінімальну якусь дозу, подивитися, як його Пітта буде реагувати на це лікування. Якщо воно протягом 2-3-5 днів не дає загострення, можна збільшувати дозу і протягом 10 або двох тижнів вийти на такі стандартні дози.

Всі кватхи, якщо в рідкому вигляді, призначаються 2 ст. ложки завжди до їжі вранці і ввечері і краще, змішуючи з водою. Змішувати з водою для того, щоб травному вогню було легше це переварити і засвоїти, так як це густий відвар. Але в такому випадку, якщо людина вперше це приймає, треба йому сказати – 1 ч. ложку і не два рази в день, а один раз в день. Краще вранці, щоб протягом дня людина міг, як би більш об'єктивно оцінити. Тому що коли це загострюється вночі, там нічний фактор ускладнює ще більше це об'єктивно оцінити, тому вранці. І якщо все гаразд, то можна два рази в день по чайній ложці, потім вранці дві, а ввечері одну і так протягом декількох днів вийти на ці дві чайні ложки.

Ну, і ви знаєте, що всі ці кватхи є і в таблетованій формі. Ну, ось, наприклад, Гуггул тикта кватха (Нупал) – як вони виходять – ці відвари виварюються, з осаду формуються таблетки. В Індії, наприклад, таблетовані кашаї бувають дуже рідко. Бувають, звичайно. Частіше, якщо це традиційна аюрведична аптека або клініка, те в основному в рідкій формі, або це асавы (аришты), або це кватхи ось в такій формі. Люди їм більше довіряють. Вони там набагато дешевше, ніж ті, що приходять до нас, за рахунок транспортування. Все-таки рідкі форми важкі, таблетовані форми - легше. Рідкі форми вистачає на тиждень, 10 днів, таблетовані форми – на місяць. Чистий така економіка, тут нічого такого немає. А там вони воліють рідкі формули.

Таблетовані формули, якщо немає рідких форм, звичайно, абсолютно призначаються. Але треба завжди говорити, що рідкі форми завжди більш ефективні в основному за рахунок повноти всмоктування. А є люди, які кажуть, та ні, цю пляшку ось це лити там щось, мені легше ковтнути дві пігулки. Звичайно, це їх право, але ви повинні говорити, що рідкі формули завжди сильніше.

Щодо таблетованої форми зазвичай призначається 3 таблетки 2 рази в день. Це відповідає приблизно двом чайним ложкам, але якщо в таблетці 500 мг. У нас як раз форми, де тут 1000 мг і там є по 750 мг, то тут 2 таблетки цілком достатньо. 2 таблетки два рази на день до їди.

Після їжі призначаються зазвичай аришты. Але тут можна сказати, в даному випадку аришты – це вина, це продукти бродіння. Всі аришты і асавы збільшують Пітту і тому вони майже не призначаються при шкірних захворюваннях, особливо, якщо у людини яскраво виражена Пітта.

Винятком є Кхадира аришта. Кхадира аришта – балансує Пітту, але і навіть її потрібно призначати з обережністю. Аришты приймаються завжди після їжі. Також її потрібно змішувати з водою для повного перетравлення, легкого перетравлення. Зазвичай призначається після основних прийомів їжі, це обід і вечерю, і в такому випадку, якщо ми призначаємо, також потрібно призначати спочатку одну і по наростаючій. Приймається буквально з останньою ложкою їжі.

Трави, які доступні на нашому ринку, монотравы – також ми розглянемо. Відома вам куркума. Всі знають, що куркума – це спеція номер один для балансу Пітти, для балансу печінки, жовчного міхура, крові, шкіри. Куркума широчайше використовується для зовнішнього застосування. В Індії куркума є в кожному будинку. Можна навести багато прикладів. Але повсякденне використання куркуми у вигляді крему, наприклад (тайський крем з куркумою) – у нас є такий крем, вони бувають різні, весь час підтримує здоров'я шкіри. Але це не тільки при шкірних захворюваннях. Один з хороших рецептів, який, звичайно ж, пов'язаний з шкірою і з Питтой – поріз. Якщо там хтось на кухні порізав собі руку – перша допомога для зупинки кровотечі – це куркума. Просто присипати рану, і ви побачите, як на очах зупиняється кровотеча, і краї рани прям аж злипаються. Я багатьом пацієнтам це кажу і деякі, потім розповідають, що прямо диво, а кровотеча – це теж дисбаланс Пітти. Все, що пов'язано з кров'ю, пов'язане з Питтой. Куркума може застосовуватися і зовнішньо, але це просто необхідний елемент живлення або спеція, яка повинна бути повсякденно в їжі у людей домінуючою Пітта конституції і особливо, коли у них є шкірні прояви.

Цікаво, що у куркуми гаряча вирья, тобто вона має зігріваючий ефект. Здавалося б, немає логіки. Але це саме той розділ, який я б хотів згадати. Є ряд винятків рослин, у яких гаряча вирья, але вони балансують Пітту. Куркума – це перше виключення з цього закону. Зазвичай гаряча вирья посилює. Ще можна навести приклад з їжі. Наприклад, якщо ви запитаєте у своїх близьких, ніж м'ясо відрізняється від риби. Всі говорять тваринний продукт, і те і те солодке, що ще люди можуть вам сказати. Риба там, у воді живе, тварини на землі. Вирья у них різна. М'ясо солодке і холодне, а риба солодка і гаряча, особливо морська риба, бо живе в солоній воді. І тому люди, які страждають шкірними захворюваннями, вони дуже часто відзначають загострення проблеми при вживанні риби. Особливо, якщо це солона, копчена, консервована риба, червона риба, там, де не тільки гаряча вирья, але і сама природа цієї риби схильна збільшувати Пітту.

Також люди відзначають загострення шкірних проблем при вживанні молочних продуктів. Навіть люди Вати і Пітти, яким молоко, як таке корисно, оскільки молоко балансує і Пітту і Капху, але при шкірних захворюваннях воно часто загострює проблему. Це пов'язано з тим, що при дисбалансах Пітти, як би там не було вогонь не збалансований і переварити йому це молоко дуже складно. Часто це молоко створаживается у них у шлунку, вони відзначають, хоч молоко якісне, у сусідки корова, все добре, але я відчуваю, що не підходить, навіть якщо вони п'ють його кипяченным і теплим. Питтам важко переварити молоко. Коли існує дисбаланс, напевно, ще складніше. Ну, і саме молоко збільшує Капху і якщо у людини канали блокуються Капхой, то це молоко ще більше загострюватиме шкірні проблеми.

 

Також гіркі трави у нас є у формі гритамов. Гритамы – це формули, які приготовані на топленому маслі. Тобто якщо кватхи – це просто відвар трав у воді, то в гритамах вони варяться в топленому маслі. Вважається, що топлене масло найбільш глибоко проникає в нашу фізіологію. Кашаї (кватхи) теж глибоко, але топлене масло ще глибше.

Є такі формули, як Маха тикта гритам, Тикта гритам, Панча тикта гритам, Гуггул тикта гритам. Це все гритамы з однієї групи і ви бачите там тикта, тикта, тикта – гіркі трави варяться в топленому маслі. Тут (Гуггул тикта гритам) вони зварені ще й з гуггулом. Є гуггул.

Масла в основному використовуються при шкірних захворюваннях, коли Вата блокує рух вогню. Оскільки саме масло балансує, насамперед, Вату. А ми знаємо, що гіркий смак збільшує Вату. І тому жати гіркий смак у порошку, наприклад, Ваті набагато гірше, ніж дати гіркий смак в олії. Отримуємо такий ефект, що тикты самі балансують Пітту, а масло не дозволяє збільшуватися Ваті. І тому для людей Вата Пітта конституції або Вата конституції, у яких є шкірні проблеми, гритамы стоять на першому місці. Але не тільки при шкірних дисбалансах. При будь-яких дисбалансах Пітти для людей Вата конституції, гритамы більш кращі. В даному випадку Гуггул додано (я перераховував формули Панча тикта, Маха тикта – там немає гуггула), а тут (Гуггул тикта) є гуггул і цей гуггул балансує насамперед Капху і тому такі гуггул містять, вони підходять і для Капхи.

Є цілий ряд для зовнішнього застосування масел. Їх дуже багато. Але мені б хотілося виділити ось таке конкретно масло Бакучи тайла. Ви знаєте, у нас була і Бакучи таблетки. Бакучи – це рослина, яка чудово поєднується Пітту в шкірі. Бакучи тайла призначається при всіх шкірних, особливо хронічних наполегливих затяжних шкірних проявах. І головним призначенням цієї олії є псоріаз. Особисто у мене в практиці були прекрасні результати лікування псоріазу крім всіх інших призначень і маслом Бакучи. Коли просто прояви псоріазу зменшувалися, зливалися в одну точку, йшов свербіж, людина відчувала полегшення.

Також є таке масло Ним тайла або Ним гард тайла. Ним – це гірка рослина. Олія для зовнішнього застосування. Може використовуватися при всіх шкірних захворюваннях, починаючи від проблемної шкіри і закінчуючи якимись більш тяжкими розладами. Крім цього, це масло використовується для зовнішнього застосування, для умасливания залоз, які доступні. Це, насамперед, щитовидна залоза і молочна залоза. Вони тут як би, не в аспекті шкірних хвороб, але варто про це згадати, що гіркі олії надають тканинам чистоту, оскільки гіркий смак зменшує Капху, тобто прибирає матеріальні шлаки і балансує Пітту. Показання – це ущільнення в грудях, всякі освіти в грудях і також точно такі ж ущільнення в щитовидній залозі. Тому що є доступ. Якщо б ми могли кудись влізти в середину себе, то можна було б і там органи мазати, але є доступ. Теж хороший результат дає в цьому плані застосування для шкіри і для зовнішнього умасливания залоз, де є структурні зміни.

Ці два препарати – Сафі і Суратка – стоять окремо. Дуже близькі формули. Сюди входять гіркі трави, які в основному балансують Пітту в крові. І тому вони називаються кровоочисними препаратами. Ви розумієте, що кров живить шкіру. Якщо сама кров у балансі, то вона приносить баланс та у шкіру. Тому основні призначення – це густа кров, кров зі шлаками, коли багато матеріальних шлаків в крові. І це виражається в шкірі. Ці препарати також дуже часто загострюють шкірні проблеми. Тому їх треба дуже обережно призначати. Вони можуть посилити висип і людина каже «та, напевно, не якісне, напевно, не підходить мені». Починати буквально, з пів чайної ложечки 1-2 рази в день. Потім можна вийти до однієї-двох чайних ложок. Суракта і Сафі дуже близькі формули.

Коли ми вчилися в Індії, говорили про Сафі, що це не зовсім аюрведична формула, як би полуаюрведическая. Вона з елементами арабської медицини. Як вони в Індії говорять, мусульманська формула. Але в Аюрведі вона широко використовується.

Також тут є у нас масла Трифалади тайла і Ниргунди тайла. Ниргунди тайла дуже добре балансує в шкірі. Особливо добре, коли є якісь гнійничкові прояви на шкірі або це порізи, травми, які вдруге інфікувалися, дуже сильно прибирає Пітту з шкіри. Саме саму Пітту, запалення завжди пов'язані з Питтой.

Трифалади, звичайно, можна назвати, що це масло для шкіри, але коли у людини є сухість у шкірі, коли є недолік жирової тканини, виснаження, зниження бар'єрної функції шкіри, ламкість судин (людина говорить, от зачепився рукою за стіл – і відразу синячок, ніби лопнула судина), ось таке Трифалади балансує всі три доши в шкірі, надає еластичність, м'якість шкіри, підвищує бар'єрну функцію шкіри і зміцнює нижні шари шкіри – підшкірна клітковина, судини, які туди підходять. Також для зовнішнього застосування дуже корисно.

Цілий ряд кремів також є в Аюрведі. У нас Промодерм, але є й інші крему. Це практично ті ж гритамы, тільки у вигляді не таких м'яких форм, як гритамы, а у вигляді мазей. Також при всіх поверхневих розладах шкіри. Починаючи з проблемної шкіри, якихось там акне, юнацькі вугрі і так далі, це можна використовувати.

Окремо треба сказати про маслі Кумкумади. Є крем Кумкумади і є масло Кумкумади. Тут головний компонент шафран, шафранове масло можна так сказати. Головна функція шафрану в шкіри – це як раз баланс забарвлення шкіри. Тому коли у людини нерівна пігментація, особливо це, звичайно, стосується особи (якщо це на тілі, не так видно, не так це напружує, але коли на обличчі особливо у жінок) Кумкумади тайла чудово вирівнює пігментацію. Там, де її багато – зменшує, там, де її мало – збільшує. Тобто по суті Кумкумади прибирає ці блоки циркуляції Пітти в шкірі. Ви знаєте, є таке захворювання вітіліго, коли знебарвлені ділянки шкіри – ось це повне блокування каналів. Там, де знебарвлена – туди Пітта не потрапляє, там блок, це як окрема держава. Воно, звичайно, підтримується організмом, але в плані пігментації Пітта туди не потрапляє. І є такий препарат, фірми, по-моєму Чарак, називається Пигменто. Є Пигменто таблетки і є Пигменто мазь. Це як раз для лікування вітіліго і інших розладів забарвлення. Намазати і на сонці.

Ще для лікування шкірних захворювань (хоча вони умовно шкірні), наприклад, себорея – те, що ми називаємо лупа, можна використовувати такий ефективний засіб, як нутовый скраб. Себорея – це жирне відлущування шкіри, це завжди Капха. А нут – це те, що збільшує Вату. Якщо робити скрабування голови нутовой борошном – береться жменя борошна і додається водичка, як скраб. Намочити Голову і скрабировать. Після цього помити голову і тоді можна використовувати гіркі масла – небудь ним гард або ним тайла – дає хороший результат. При всіх інших рекомендаціях, що стосуються природно дієти щодо поточної конституції.

І ще масло, я приготував його Элади. Ела на санскриті означає кардамон. Кардамон прекрасно балансує Пітту і Капху. Элади – масло, яке можна використовувати при більшості розладів Пітти в шкірі, при всіх шкірних захворюваннях. Элади тайла.

І ось ще одна формула – Гандхак Расаяна. Саме слово Расаяна – це те, що омолоджує і зміцнює тіло. Гандхак Расаяна прекрасно балансує не тільки шкіру, але і шкіру в тому числі. Добре використовувати цю формулу, коли у людей загострення закінчилося, якийсь гострий період прояви хвороби закінчився, далі як би для закріплення результату, для профілактики призначається Гандхак Расаяна і попити її пару місяців. Звичайна доза – 2 таб. два рази в день. Якщо по 750 мг, можна навіть по одній.

Також у нас є формула Аюр Канті. По суті, склади препаратів із гірких трав, балансуючих шкіру, дуже близькі і дуже часто перетинаються в різних формулах. Ця формула Аюр Канті може призначатися при мляво поточних, наполегливих шкірних проблемах, але вона також може використовуватися як профілактика. Не завжди є Гандхак Расаяна. Тому коли у людини закінчилося загострення, ми можемо також призначати Аюр Канті і для лікування, і для профілактики. Тут по 1 граму теж можна призначати 1-2 рази в день.

Як би основні формули я пояснив і якщо є питання, давайте ми їх розберемо.

Аллергические высыпания всегда связаны с Капхой. Вы всегда должны помнить – слово аллергия и словосочетание дисбаланс Капхи – это всегда одно и то же. Это значит, что вот те каналы, о которых я говорил, блокирует капха. Исключение составляет, так называемая, солнечная аллергия. Это не совсем аллергия. Человек вышел на солнце, его личная Питта увеличилась и перестала эффективно циркулировать. А вот истинная аллергия – это всегда, когда Капха блокирует Питту в каналах циркуляции. Соответственно, все, что балансирует Капху полезно для таких людей, кашаи на первом месте. Не гритамы, а саме кашаї. І сухі формули, тобто монопрепарати, та ж манжишта, та ж куркума місцево, але кашаї на першому місці. Алергії проявляються не тільки шкірними висипаннями, а сверблячкою часто і набряком, а свербіж і набряк – це завжди Капха. Тоді гритамы не можна. Є правило набряк і масло не сумісні між собою. Кватхи прекрасно і в таблетованій і в рідкій формі. Ну, і окремо Манжишта, Лодхра, Кушта, Бакучи можна використовувати.

Трифала балансує всі три доші, можна призначати навіть при набряклості. Але, звичайно, більше вона балансує Вату і Пітту. Тому роздратування, потертості, підвищена сухість, зовнішнє інфікування на тлі підвищеної сухості – відвари Трифалы. Якщо нічого немає, а є Трифала – сміливо призначайте Трифалу, ніколи не нашкодите. Трифала, як лакмусовий папірець, дозволяє виявити те, на що потрібно звернути увагу.

Всім дякую. Доброго дня!

 

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner